10 Mayıs 2017 Çarşamba

İnsan Ne İle Yaşar



Yazar: TOLSTOY
Sayfa Sayısı:96




Merhabalar,

''Şimdi anlıyorum ki her ne kadar insanlara hayatta kalmalarının sebebi kendi çabalarıymış gibi gözükse de hakikatte onları yaşatan, sadece sevgidir.Kim yüreğinde sevgi taşırsa,o sevgi Tanrı'dandır ve Tanrı o kişinin yüreğindedir,çünkü varlığın sebebi sevgidir.'' diye tanıtıyor yazar Lev Tolstoy.

Genellikle Türk Edebiyatı Klasiklerini okuyorum aslında tek tük yabancı yazarları okurum.Rus edebiyatı; Tolstoy ve dostoyevski 'nin yeri benim için ayrıdır.
Dün tekrar elime aldığım ve bugün bitirdiğim için buraya da yazmak istedim. 

Bu kitabı aslında ilk tam 5 sene önce okudum. O zaman 18 yaşındaydım ve kitap beni çok etkilemişti.Bendeki İhsan Özdemir'in çevirisi, kitabı okurken sanki olayların görgü tanığı sizsiniz gibi göz önünde canlanıyor.
Diğer bir etkilediği kısım şu üç sorunun cevabı;

  • İnsanın içinde barınan nedir?
  • insana verilmeyen nedir?
  • insan ne ile yaşar ?
bu soruların cevaplarını öğrendiğimde insanlara ve çevreye bambaşka bakmaya başladım tabi iyi anlamda çünkü bu soruları kitabı okuyarak, okurken yaşayarak bulabiliyorsunuz. Gelişim çağındaki gençlerin okuması gerektiği kanısındayım.

Sevgiyle kalın 😊




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder