18 Ocak 2018 Perşembe

Satranç-STEFAN ZWEİG/ Schach-STEFAN ZWEİG

 
Yazar:STEFAN ZWEİG
SAYFA SAYISI: 78
YAYIN EVİ: TÜRKİYE İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI
Özgün Adı : SCHACHNOVELLE
ARKA KAPAK:

Stefan Zweig,çok geniş bir psikoloji birikimini eserlerinde bütünüyle kullanmış ender yazarlardandır. Onun dünya edebiyatında bir biyografi yazarı olarak kazandığı haklı ünün temelinde de bu özelliği,yani yazarlığının yanı sıra çok usta bir psikolog olması yatar.
Satranç,Zweig'ın psikolojik birikimini bütünüyle devreye soktuğu bir öyküdür ve bu öykünün baş kişileri,tamamen yazarın biyografilerinde ele aldığı kişileri işleyiş biçimiyle sergilemiştir.

Zweig ölümünden hemen önce tamamladığı birkaç düzyazı metinden biri olan satranç'ı kaleme aldığı sırada,karısı Lotte Zweig ile birlikte göç ettiği Brezilya'da yaşamaktaydı.
Satranç'ta da ,olay yeri olarak New York'tan Buenos Aires'e gitmekte olan bir yolcu gemisini seçmiştir. Bu gemide tamemen rastlantı sonucu karşılaşan üç kişi;yeni dünya şampiyonu Mirko Czentovic,sıradan bir satranç oyuncusu olan anlatıcı ve bir zamanlar çok usta bir satranç oyuncusu olan,ama hayli zamandır satrançtan uzak kamış bulunan Dr.B.,öykünün aktörleridir.

YORUMUM:

Arka kapak yeteri kadar açıklamış aslında ne fazla ne eksik.
Bildiğin gibi benim de psikolojik olaylara ilgim olduğundan kitaptaki çözümlemelere hayran kaldım. Psikoloji ile satranç 'ın bağdaştırılması ve aralarındaki uyum göz ardı edilemez. Hikayedeki kahraman sayısının az olması olayı karıştırma durumu kalkıyor. Kısacası ben severek 3 saatte bitirdim.  Zweig 'in, benim ilk okuduğum kitabı Satranç oldu. İkincisi ise Bilinmeyen bir kadının mektubu olacak okumaya başladım.
Tavsiyemdir Alıp okuyun.

Bu arada instagram: @greditale 'de Zweig'in çekilişi olacak takip etmeyi unutma.
🙂🙂





2 yorum:

  1. Harika bir yazar... harika bir kitap... :)

    YanıtlaSil
  2. satraç soluksuz okudugun ve en okurken en cok zevk aldıgım bir kitaptı kitabı başladım ve 3 saat sonra bitirdim. Hiç bir kitap bu kadar da gerçek içinde yaşatamaz.

    YanıtlaSil